Der er flere i dag, der bliver så begravet i SEO strategier og regler, at de glemmer deres endelige publikum. Google er nemlig ikke den endelige læser – det er de menneskelige læsere.

SEO er blevet utroligt vigtigt, og det skal bestemt ikke undervurderes. Før teksterne kan komme frem til de menneskelige læsere, må algoritmerne hos søgemaskinerne læse dem først. Før teksterne kan blive fundet af de menneskelige læsere, må de først bestå hos søgemaskinerne. Ellers kommer de lavest på resultatlisterne og bliver næppe læst af andre læsere end søgemaskinerne. Derfor er SEO så utroligt vigtigt. Men det er stadig vigtigt at have det endelige publikum for øje, når teksterne skrives.

Hvis du ikke har menneskerne for øje, kan du nemlig ikke regne med at få flere klik fra samme person. Hvis du ikke har menneskerne for øje, kan du heller ikke regne med mere salg. For hvis teksterne er kedelige og kun er skrevet med søgemaskinerne for øje, bliver mennesket ikke inspireret til at foretage købet.

seo tekster

 

Først Google, så mennesket

Når du skriver SEO, skal du jo ikke bare skrive i blinde. Dette gælder både i forhold til at skrive tekster, som ikke rigtig giver nogen information. Men det gælder også i forhold til blot at skrive en masse tekster, uden at tænke noget særligt i keywords.

Derfor er det først og fremmest vigtigt at skrive tekster, der er skrevet ud fra disse keywords. Men når først du har disse keywords, kommer mennesket i centrum. Nu er det nemlig super vigtigt, at du skriver en god tekst med mennesket for øje. Du får nemlig ikke noget ud af at skrive en tekst, der kun er skrevet med søgemaskinerne for øje. Det er trods alt ikke disse, der vil købe dine produkter. Men her er der noget super positivt. Idet du skriver med mennesket for øje, skriver du dig nemlig op ad søgemaskinernes resultatliste. Jo mere værdi teksten giver for læseren, jo højere kommer teksten nemlig op ad resultatlisten.

Google og de andre søgemaskiner bliver også bedre og bedre til at se, om dine tekster kun er skrevet for SEO. Er de det, kan de i værstefald give negativ SEO. Eksempelvis tekster med en masse keyword-spam blive helt fjernet fra Googles index.