Hvis du stadig skriver SEO tekster på den gamle facon, så læs med her. Der er nemlig nogle nye algoritmer hos Google, som gør meget af det gamle arbejde spildt. Nu dur det nemlig ikke længere at skrive SEO tekster med fokus på søgemaskinerne alene. I dag er det også super vigtigt, at teksterne dur til mennesker.

 

SEO tekster er ikke længere blot SEO keywords

SEO tekster bliver i dag nødt til at være mere end blot keywords med en masse fyldord imellem. Det virkede førhen på søgemaskinerne – det gør det ikke længere. Google er kommet frem til en ny algoritme, der gør søgemaskinen endnu klogere. Det vil altså sige, at søgemaskinen kan gennemskue om teksterne har værdi for søgeren eller ej. De tekster, der bedst besvarer søgerens søgeord, kommer altså højst på listen.

Førhen var det snarere den tekst, der indeholdte søgerens søgeord flest gange, som kom højst på listen. I dag skal teksterne altså også koncentrere sig om, at ’besvare’ de vigtige keywords, og ikke blot at indeholde disse ord.

 

SEO tekster skal være informerende og bringe værdi for mennesker såvel som søgemaskiner

I forlængelse af første afsnit betyder det altså, at teksterne skal skrives med sigte på, at mennesker skal læse dem. Teksterne skal altså indeholde relevant information og bidrage med værdi. Dette gælder både som ovenstående: at teksten kan bidrage med nogle svar.

Men de skal også bidrage med værdi. De skal altså bidrage med en god læseoplevelse og på en eller anden måde give læseren inspiration. Enten til selv at skrive nogle fede tekster, eller til at lave noget gør-det-selv selv. Det kan også være inspiration til nye måder at lede sin virksomhed på.

Det kommer alt sammen an på, hvilke tekster, du skal skrive. Men det nytter ikke længere blot at skrive en ’tom’ tekst om et emne, som ikke rigtig bidrager til noget. Ikke mindst er det vigtigt, at teksterne er skrevet korrekt og har en positiv tone.