Google

Hvad koster Google ads?

Mange små og store virksomheder køber sig til annoncering på Google. Her kommer produkter eller ydelser til at ligge øverst i søgefeltet med en annonce, når en kunde søger efter de pågældende varer.
Som virksomhedsindehaver og hjemmesideejer vil det være helt naturligt at interessere sig for markedsføringsomkostninger.

Prisen for Google AdWords (der er onlineprogrammets og annonceringsplatformens fulde navn) vil være influeret af flere faktorer.

Du kan i høj grad selv bestemme prisen

Det er på grund af fleksibiliteten og funktionaliteten, af Google ads er udbredt i mange brancher til online markedsføring. Den store fordel er, at du i princippet ikke betaler for mere, end hvad du får ud af effekterne ved at være synlig med din virksomhed på Google.
Annonceringen vil foregå som et slags abonnement, hvor du betaler en bestemt pris pr. måned for at få din virksomhed markedsført på verdens største, online søgetjeneste.

Sådan fungerer det i praksis

Det er en hjælp for dig at kende til, hvordan Google Ads fungerer, så du opnår forståelse for prisen og afregning.
Du kan komme til at nå ud til en langt større kundeskare ved at annoncere på Google. Du vil typisk komme til at betale for hvert klik, dine kunder foretager på annoncen (”Cost Per Click”).
Det gælder om at lave de skarpeste tekster på annoncerne, da det er Google, der er ’dommer’, når en kunde laver en overordnet søgning på dine varer.
Du vil stort set altid være i konkurrence med andre virksomheder fra samme branche som din. Det er anvendelse af søgeord og opstilling af tekst, der har stor betydning for, hvordan Google vil behandle din annonce og vise den iblandt søgeresultaterne overfor kunden.
Du kan hjælpe dine annoncer med at få en højere eksponering og sandsynlighed for at blive vist ved hjælp af Ad Rank.

Investér i Ad Rank og få større synlighed på Google

Annoncering foregår som en auktion mellem dig og dine konkurrencer. Det er prisen for søgeord, der kæmpes om, når det kommer til at være den virksomhed, som bliver vist øverst i søgeresultaterne.
I denne forbindelse kan det svare sig at byde over den pris, dine konkurrenter sætter for de mest essentielle søgeord.
Eftersom du selv bestemmer prisen, kan du således selv påvirke, hvor stort et potentiale du vil give dine Googleannoncer for at blive eksponeret.

Planlæg, juster og udvikl.

Googles annoncesystem er et af de mest fleksible og funktionelle. Det er dig, der bestemmer, hvor mange penge der skal bruge på markedsføringen, og du kan selv lægge budget for, hvor mange penge der skal bruges månedligt.
Det er ikke nok kun at udarbejde de bedste tekster til annoncerne. Google har avancerede algoritmer, der vil scanne din hjemmeside og koble indholdet op i forhold til sammenhængene med dine annoncer.
Googles algoritmer forandrer sig hele tiden, og dette stiller krav til dine tekniske evner og ikke mindst din tid.
Vil du frigøre tid i virksomheden og koncentrere dig om dine kerneopgaver, kan du få et specialiseret reklame- og webbureau til at planlægge, udarbejde og vedligeholde dine Google annoncer.

Betyder tekster noget i forhold til SEO?

SEO tekster Betyder tekster noget i forhold til...

WordPress sikkerhed

WordPress WordPress sikkerhed Hvad...

Sådan tager du backup af WordPress

Det er vigtigt at tage backups af sin...

Stjæl dine konkurrenters kunder med målrettet display annoncering

Display annoncering Stjæl dine konkurrenters...