Hjemmeside

Husk altid dette når du laver ny hjemmeside

Som virksomhedsejer ved du, hvor stor betydning funktionen af og sikkerheden omkring din hjemmeside har.

Der kan være 2 situationer, der gør det aktuelt at oprette nyt website. Det kan handle om forbedring af en gammel hjemmeside, der laves i et nyt system. Eller det kan dreje sig om oprettelse og skabelse af en helt ny hjemmeside.

Herunder finder du gode råd, der har betydning for dig, uanset hvor du er i din proces med at forbedre eller lave ny hjemmeside til virksomheden.

 

Hvad er formålet med at lave ny hjemmeside?

Det er en hjælp for dig i dit webarbejde, at du har et klart mål for øje. Handler den nye hjemmeside om at skabe mere trafik? Eller vil du lancere dit website i et nyt og mere effektivt system?

Når du har styr på formålet, kan du bedre lægge en strategi for, hvordan du vil planlægge arbejdet. Du kan vælge at stå for arbejdet selv (hvis du har tid til at sætte dig ind i de tekniske opgaver), eller du kan samarbejde med et reklame- og webbureau, der har ekspertise og redskaber til at lave hjemmesider.

 

Til dig der allerede har en hjemmeside

Er du træt af det gamle system på grund af ineffektivitet, skal du overveje WordPress. Når du vil gendanne din hjemmeside i et nyt CMS-system, vil det ofte være ønsket at bevare en del af tekstindholdet på din eksisterende hjemmeside. Du kan have brugt lang tid på at lave SEO-arbejde og have fundet frem til de mest essentielle keywords.

Der er ingen grund til at begynde forfra, når du kan overføre indholdet fra din nuværende hjemmeside til et nyt system.

Du kommer ikke til at miste dit tidskrævende SEO-arbejde, når du laver 301-redirects. Du kan bruge Excel til formålet, hvor du stiller de gamle URL’s overfor de nye for herefter at kunne lave redirects mellem dem, der matcher hinanden.

 

Til dig der laver ny hjemmeside

Du har sikkert allerede hørt det – SEO. Det lille begreb med den enorme betydning i praksis. ”Search Engine Optimization” er en samlebetegnelse for alle de delaktiviteter, der har til formål at forbedre og optimere din hjemmeside, så den skaber trafik og kommer til tops i søgeresultaterne på Google.

Det kan være lidt af et omfattende arbejde selv at stå for hele SEO-processen.

Det er dog vigtigt, at du har forståelse for betydningen af arbejdet, så du kan få skabt den mest velfungerende hjemmeside.

SEO handler både om indhold på dit website, og det drejer sig om teknikken bag hjemmesiden.

Når du laver tekst til hjemmesiden, skal du hele tiden have din kundegruppe i fokus. Du skal forholde dig til, hvilke formuleringer de bruger, når de søger efter dine produkter eller ydelser på nettet.

3 gode grunde til at få en unik og skræddersyet hjemmeside

Hjemmeside 3 gode grunde til at få en unik og...

Hjemmeside support – skal vi hjælpe dig?

Hjemmeside Hjemmeside support – skal vi hjælpe...

Sådan fjerner du “Drevet af Shopify” fra din webshop

Shopify Sådan fjerner du "Drevet af Shopify" fra...

Sådan tilføjer du dit domæne til Shopify

Shopify Sådan tilføjer du dit domæne til Shopify...